Just some thoughts.. - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Iris - WaarBenJij.nu Just some thoughts.. - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Iris - WaarBenJij.nu

Just some thoughts..

Door: Iris

Blijf op de hoogte en volg Iris

29 Juli 2006 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Soms hoop ik dat ik over een losse stoeptegel struikel, of door een luchtrooster zak. Of dat mijn vinger buiten mijn schuld om tussen de metrodeuren komt. Perfecte manier om miljonair te worden en een mooi penthouse op Park Avenue aan te schaffen.
In Miami deed zich een buitengewoon unieke kans voor. Tussen 2 tegels op straat, stak een stuk metaal de lucht in...het was een lullig dingetje want je zou er zo over struikelen als je niet goed oplette. Helaas lette ik op en struikelde dus niet.
Zojuist liep ik hier op 6th avenue over een bijzonder gammel luchtrooster. Ik keek even naar beneden om mijn kansen in te schatten, maar het gat was behoorlijk diep en je moet het ongeluk natuurlijk nog wel kunnen navertellen wil je wat aan je appartementje naast Donald Trump hebben :)
Ik blijf zoeken!

Het was gisteren een beetje een rare avond. Ik was foto's gaan maken van NY by night.
Toen mijn statief helemaal stond opgesteld op Times Square belandde ik in een goedaardige 'ruzie' met een man die niet wilde geloven dat ik niet uit NY kwam. "You ain't got no accent"
"Yeah but I'm still from Holland"
"Are you pulling my leg on Times Square?"
"No, I'm seriously not from here"
"But you ain't got no accent, do you have mixed parents?"
Na 10 minuten besloot de goede man door te lopen. Thank god.
Over m'n accent zijn de meningen overigens verdeeld. Tot nu toe heb ik de volgende score:
- LA (keertje of 10)
- New York (ook een keertje of 10)
- North-Eastern US (paar keer)
- Zweden (oke...??)
- Britain
EN: "you're not from here but it can't be far" :)
Goed, I'm lost...ik klink dus zo ongeveer als iemand uit NY maar t kan ook Zweden zijn :D Laten we het er maar op houden dat ik gewoon uit Nederland kom maar gelukkig geen Nederlands-Engels spreek :)

Vervolgens kocht ik ergens iets te eten en begon de (amerikaanse) verkoper opeens in het Frans tegen me te praten. Snap nog altijd niet waarom, maar heb maar netjes wat teruggezegd.
En toen ik bij Rockefeller Center mijn pen liet vallen, kwam Harry Potter m oprapen. Nou ja...hij had er erg veel van weg :)

Rockefeller Center is 's avonds zo'n leuke plek om ff te zitten...t is er rustgevend maar toch druk, mooi verlicht en gezellig.
Ben daarna teruggegaan naar het hostel om eens 'vroeg' naar bed te gaan: half 12 :)
Vanmorgen werd ik uiteraard om half 7 alweer gewekt door gillende kinderen op de gang. Nog 1 nachtje!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Iris
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 497
Totaal aantal bezoekers 35744

Voorgaande reizen:

08 Juli 2006 - 31 Juli 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: