Flying Trapeze - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Iris - WaarBenJij.nu Flying Trapeze - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Iris - WaarBenJij.nu

Flying Trapeze

Door: Iris

Blijf op de hoogte en volg Iris

22 Juli 2006 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Ik weet opeens weer waarom ik het zo leuk vind om turnen te fotograferen....omdat ik het dan zelf niet hoef te doen :)
Mensen wat een hoogte die trapeze!
En je wordt meteen in t diepe gegooid, krijgt een paar instructies en hup...de ladder op! Dat ding is 10 meter hoog en nee...je wordt niet gezekerd met een lijn.
Dat was dus even slikken, maar goed...ik ben dapper de wiebelige ladder opgeklommen naar het platform (van slechts 1 vierkante meter dus ik klampte me maar vast aan de stellage).
Goed, boven werd ik gelukkig wel gezekerd aan een lijntje en moest ik voorover over de rand van het platform gaan hangen om de trapeze te pakken
"Nothing can happen I'm here holding you"
Ja oke..daar vertrouwen we dan maar op.
Vervolgens moest ik springen en hup daar ging ik, halverwege moest je je benen tussen je armen door over de trapeze slaan, armen loslaten en je ondersteboven verder zwieren. Vervolgens trapeze weer met je armen pakken, benen eraf en salto achterwaarts eraf.
Wat het ook niet bepaald minder eng maakte was het feit dat er een enorme thunderstorm aan de gang was. We hadden dus ook al les in de tent ipv buiten maar het stormde en regende als een gek .....

Moet zeggen: ik had behoorlijk wat problemen om mijn benen over die stok te krijgen, maar de salto achterwaarts af ging excellent :)
Maar goed..dan lig je in het vangnet dat nog altijd 2 meter boven de grond hangt, en daar moet je dus uit. Ik moest op m'n buik op de rand gaan liggen, rand vastpakken en voorover een soort koprol maken zodat m'n benen weer op de grond stonden.

Ik moet zeggen: ik bleef het doodeng vinden (vooral die ladder!)maar ben dapper 2 uur lang doorgegaan :) en dat voel ik vandaag behoorlijk in mijn buikspieren en armen. Maar toch: in het vervolg maak ik liever de foto's :) Terug ben ik helemaal verzopen want het bleef maar regen.
Maar elk nadeel heeft z'n voordeel: had een mooi excuus om een Macy's paraplu aan te schaffen :)

Heb gisteren ook nog een statief gekocht bij de enorme fotowinkel op 34th street en gisteravond de hektiek van Times Square vast proberen te leggen.
Weet nog niet wat ik vandaag precies ga doen, misschien een beetje rondwandelen door Greenwich Village op zoek naar het Friends appartment building :)

  • 22 Juli 2006 - 21:37

    Cielo:

    Foto-idee (als het nog regent...): leg nyc vast in de weerspiegeling in de plassen op straat.

  • 23 Juli 2006 - 09:42

    Sabine:

    Hey Ier!!

    Echt heel stoer van je!! Klinkt inderdaad allemaal best eng.....leek het me al toen je het me een keer vertelde dat je die trapezeles had geboekt....maar het was dus ook zo ;-) Maar wel echt goed dat je dapper door bent gegaan :) Zijn er nog leuke foto's van je gemaakt??
    Veel plezier met het zoeken naar the Friends building!!

    Liefs, Saab

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Iris
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 230
Totaal aantal bezoekers 35802

Voorgaande reizen:

08 Juli 2006 - 31 Juli 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: