Inside the Capitol - Reisverslag uit Washington, Verenigde Staten van Iris - WaarBenJij.nu Inside the Capitol - Reisverslag uit Washington, Verenigde Staten van Iris - WaarBenJij.nu

Inside the Capitol

Door: Iris

Blijf op de hoogte en volg Iris

18 Juli 2006 | Verenigde Staten, Washington

Vanmorgen zat ik om 8 uur 's morgens al in de metro tussen alle Congressmen, op weg naar t Capitool. Ze delen daar om 9 uur namelijk gratis tickets uit voor een tour inside the Capitol en ik was vastberaden er 1 te bemachtigen.
Wat lukte! om 9:15 had ik een ticket voor de 10:05 tour, dus ik dacht: dan kan ik nog mooi even wat water kopen ergens. Nou mooi niet, was vergeten dat ik in Washington ben en daar doen ze niet aan eten en/of drinken (hoe onamerikaans).
Dus uiteindelijk hongerig en dorstig t Capitool in. Dat was echt ontzettend mooi van binnen! Er liepen overal members of Congress rond natuurlijk want voor hen was het gewoon een werkdag.
De koepel is van binnen echt prachtig en buiten heb je een prachtig uitzicht over The Mall. Amerikanen hebben wat dat betreft wel gevoel voor grandeur..onze 2e kamer loop je zo voorbij :)

Verder heb ik in Union Station een treinticket naar Philadelphia gekocht voor morgen. Ben benieuwd, t lijkt me erg leuk om eens in de trein te zitten hier.

Zometeen ga ik op een Bike the Sites at night fietstocht langs alle monumenten. Ik ben helemaal ingesmeerd met muggenspul en heb een lange broek aan (ook al is het 35 graden), want ik word helemaal lekgeprikt.
Ik word echt aangevallen want ook al ben ik helemaal ingesmeerd, dan nog prikken ze me bijvoorbeeld op m'n nagelriem of vingertop. Heb inmiddels 35 bulten,fijn :)

  • 18 Juli 2006 - 06:46

    Kirsten:

    Heee Iris, iedere ochtend lees ik braaf jouw verhalen. Echt geweldig man! Dat belooft nog wat voor de foto's ;-) Veel plezier nog een sterkte met die kutmuggen!

  • 18 Juli 2006 - 07:17

    Susan:

    Bedankt voor je kaartje uit Miami! Ik heb 'm gisteren gekregen (de 17e). Je had 'm op de 11e verstuurd, nog best snel aangekomen!Ik hoop dat je treinreis naar Philly goed is gegaan. Ik lees het vast allemaal! Veel plezier!!

    X,
    Susan

  • 18 Juli 2006 - 10:29

    Ernie:

    Dus als ik het goed begrijp lijk je op een kameel met 35 bulten nu? Whats new? :)
    Kijk je uit voor Hezbollah-aanslagen daar en stuur nog eens wat zon op, want hier is ie weer op! Af en toe komt er een stortbui naar beneden, dat wil je niet weten....
    Have veel fun daaro!
    doeiiii

  • 18 Juli 2006 - 13:37

    Sabine:

    Hey Ier!!

    Ik kan toch al je verhalen lezen!! We kunnen lekker internetten in het gastgezin :)
    Het klinkt allemaal weer erg leuk wat je hebt meegamaakt (op uitdrogen en muggenbulten na dan...).
    Ik ben gisteren je vader tegen gekomen op het Wedren :) Vandaag hebben we voor het eerst gelopen.....echt afzien in die hitte....kan me heel goed voorstellen hoe je je voelde met die 10 blocks lopen!!
    Nog veel plezier en hopelijk lijkt de trein daarzo niet op de NS ;-)

    Liefs, Saab

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington

Iris
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 174
Totaal aantal bezoekers 35799

Voorgaande reizen:

08 Juli 2006 - 31 Juli 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: