The Mall - Reisverslag uit Washington, Verenigde Staten van Iris - WaarBenJij.nu The Mall - Reisverslag uit Washington, Verenigde Staten van Iris - WaarBenJij.nu

The Mall

Door: Iris

Blijf op de hoogte en volg Iris

17 Juli 2006 | Verenigde Staten, Washington

12 muggenbeten, 2 liter water, een hotdog en 10 km verder......een dagje op/aan The Mall :)
Ben vanmorgen begonnen bij het Witte Huis wat vanaf het hostel zeker wel 10 blocks lopen is. Helaas (?) was Bush niet aanwezig maar ik heb wel een aardige chinees gevonden die me op de foto heeft gezet (hij had dezelfde camera om z'n nek dus ik had bedacht dat ie dan vast wel een foto van me zou kunnen maken. De meeste mensen raken in paniek als ze m'n camera zien namelijk :) ).

Daarna doorgelopen naar het World War II Memorial en het Lincoln Memorial. Ja het staat hier vol Memorials!
Dat viel in de 30 graden die het hier is niet mee dus ben daarna het Museum of American History ingevlucht.
Het is ongelofelijk hoeveel museums er hier aan The Mall staan, en ook hoe enorm groot ze wel niet zijn. Bovendien zijn ze allemaal gratis dus je kan de hele dag "museum-shoppen" als je wilt.
Het museum of American History was in ieder geval erg leuk..ik heb de originele "Star Spangled Banner" gezien, jurken van First Lady's en het servies van Ronald Reagan :)

Aan het eind van de middag arriveerde ik uiteindelijk aan het andere eind van The Mall, bij het Capitool...oververhit en uitgehongerd. Want eten in Washington is wonderbaarlijk genoeg nergens te vinden. Hier en daar tref je een refreshment standje aan, maar dat is het dan ook wel.
Nou ja...na alle pizza's en burgers van Miami is het misschien maar goed om op ratsoen te leven :) Wil natuurlijk ook niet 5 kilo zwaarder terugkomen.

Vanavond is er een movienight in het hostel, dus daar ga ik maar naartoe. Mensen zijn hier wel aardig maar ik moet zeggen dat contact maken hier niet echt makkelijk gaat for some reason. Heb wel 2 aardige meisjes op m'n kamer maar die zijn nogal op zichzelf. Oh well...morgen is ook alweer mijn laatste dag hier dus t is niet heel erg.
Als ik mezelf maar niet zat wordt :)

  • 17 Juli 2006 - 06:13

    Marjan (hekkie):

    Hoi Iris,
    Erg leuk om jouw belevenissen te lezen Typisch dat je in Washington zo weinig contact kunt maken, maar wat is het een mooie stad, vind je niet?
    Veel plezier verder. Ik blijf je volgen.
    Groetjes Marjan

  • 17 Juli 2006 - 07:31

    Susan:

    Hey Iris!
    Wat heb je het toch gaaf daar in America!!! Klinkt echt super Washington! Dus daar ook een appartementje, naast eentje in NY :-)? En bedankt voor je smsje, vond ik heel leuk! Goeie reis naar NY! Ik ben jaloers :-)

    X,
    Susan

  • 19 Juli 2006 - 12:11

    Ernie:

    Af en toe CNN kijken, George is op bezoek bij Putin om een verdrag af te sluiten over de wereldwijde verdelging van muggen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington

Iris
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 180
Totaal aantal bezoekers 35786

Voorgaande reizen:

08 Juli 2006 - 31 Juli 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: