Washington DC - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van Iris - WaarBenJij.nu Washington DC - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van Iris - WaarBenJij.nu

Washington DC

Door: Iris

Blijf op de hoogte en volg Iris

16 Juli 2006 | Verenigde Staten, Miami

Een binnenlandse vlucht in de VS is altijd interesting. De helft van de tijd breng je op je blote voeten door, terwijl iemand je tas doorzoekt...de andere helft van de tijd zit je in een doodsaaie wachtruimte de tijd te doden (wat dat betreft is Schiphol echt een luxe). Vervolgens ga je aan boord van een vliegtuig dat zo klein is, dat je gebukt door het gangpad moet. Om een idee te geven van de breedte: de tram in Nederland is ruimer :)
Vliegen is in Amerika net zoiets als de trein in Nederland, vandaar ook dat er zoveel van dit soort "sprinter" vliegtuigjes rondvliegen.
Het uitzicht was overigens prachtig..de lucht was ontzettend helder en toen we over Miami vlogen kon ik zo alle plaatsen zien waar ik geweest was.

Tegen een uurtje of 7 's avonds ben ik hier in het hostel gearriveerd. Het is een ontzettend groot hostel en ik slaap in een kamer met 12 bedden. Gelukkig is het wel gezellig ingericht en slaap ik om de hoek van een muur dus ik heb niet echt t idee dat ik op een zaal lig.
Omdat t nog licht was, heb ik een kaart gepakt en ben meteen naar The Mall gelopen (nee, geen shoppingcentre maar het hart van Washington). Daar heb ik lekker in de schemering bij het Washington Monument gezeten.
Dat geeft een prachtig uitzicht op het Witte Huis en het Capitool.
toen het donker werd een ijsje gekocht en over de brede avenues teruggewandeld naar het hostel.

Washington is zo ontzettend anders dan Miami. Veel rustiger, maar toch druk. Brede avenues, bomen, statige gebouwen. Ik heb hier veel meer het idee in Amerika te zijn dan in Miami, waar iedereen Spaans spreekt.
Ik moet zeggen dat ik het hier leuker vind, het is echt een hele mooie stad...zou hier best kunnen wonen :)

Morgen lekker The Mall eens goed verkennen. En misschien een statief kopen, de gebouwen hier zijn 's avonds prachtig verlicht en als fotograaf gaan je handen dan toch jeuken :)

  • 16 Juli 2006 - 07:12

    Linda:

    Lekker dat Miami je zo is mee gevallen. Dan gaat Washington waarsch helemaal super worden. Ben benieuwd naar je foto's! Maar je hebt dus geen enge straatjes naar je hostell's deze keer :-)

    have fun!

  • 16 Juli 2006 - 08:15

    Ton, Tim, Rink En Marianne:

    Nog een fijne tijd in Washington gewenst en dat je maar veel plezier mag hebben!
    Groeten

    P.S. Doe George W en kornuiten de groeten van mij...eh ons!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Miami

Iris
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 153
Totaal aantal bezoekers 35797

Voorgaande reizen:

08 Juli 2006 - 31 Juli 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: